A determinar | PARC NATURAL DEL GARRAF

Escola de Transhumància

La Transhumància, un camí per aprendre a ser humà entre cavalls
Se ha cerrado la posibilidad de registrarse

A determinar
PARC NATURAL DEL GARRAF

La transhumància és el camí per arribar a un destí concret on, en aquest cas els cavalls, trobaran millors pastures per nodrir-se. És un camí ple d’aventures, moltes hores a la natura, entre cavalls lliures, coneixent les manades, amb moments màgics i també amb moments intensos on se’ns demanarà a tots, cavalls i persones, esforç, constància, serenor, unió, i atenció plena... Dies on aprendrem sobre cavalls però també sobre qui som i sobre les qualitats que tenim, i del que podem aportar a un conjunt.

Un camí per aprendre a ser més humà entre cavalls. La transhumància requereix entrega, presència i confiança, i també uns coneixements i entrenament bàsic.

A partir de l’experiència i del camí fet, la Fundació Miranda ha creat l’Escola de Transhumància  per posar aquesta llavor, per difondre aquest  coneixement, i per tal que, qui vulgui participar d’aquest camí, estigui preparat per gaudir i per ser útil, per aportar el que necessiten els cavalls, el grup de petrsones i tenir cura d’un mateix. Posem els recursos per que aquest camí de Marina, sigui ric, segur i fluid pels cavalls, les persones i la terra.

Escola de Transhumància

Per poder participar a la Transhumància de la Fundació Miranda, és imprescindible cursar aquestes jornades de preparació on es comparteix un coneixement i es facilita l’experiència per poder afrontar amb seguretat i plenitud, el repte d’acompanyar els cavalls en el seu camí del Pirineu fins el mar, i del mar al Pirineu.

La participació a la Transhumància és en qualitat de voluntariat. Per viure aquesta experiència intensa i transformadora, cal que cada participant assumeixi el cost de les seves despeses d’allotjament, transport, menjar i assegurança, i cal ser sòcia de la Fundació o fer-se'n durant 15 mesos. En cas que ja siguis sòcia del Projecte, pots fer també una donació  a part, que ajudarà a sostenir el moviment i la vida en llibertat dels cavalls.

Aquesta Transhumància es pot fer a cavall o a peu. Per fer-la a cavall cal poder muntar als tres aires sense problema.

Calendari

L’Escola de Transhumància proposa dues jornades que toquen temes clau en relació a aquesta vivència:

• DATES:
  • PARTICIPANTS: persones que vulguin participar a la transhumància de la Fundació, a cavall o a peu, o que simplement vulguin ampliar el seu coneixement sobre cavall i sobre aquesta pràctica ancestral

Programa 1a jornada · Dissabte

• 09:00h- Arribada.
  • 09:30h- Benvinguda i presentacions.
  • 11:00h- Pausa cafè i te.
  • 11:30h- Presentació de la Fundació MIranda i propòsit de la Transhumància. Introducció a l’etologia del cavall. Benestar del cavall durant la transhumància.
  • 13:00h- Desplaçament cap a l’espai dels cavalls i dinar a la muntanya. Cal portar-se pic-nic.
  • 16:00h- Memòria històrica transhumant (binomi cultura i natura), recuperació i recorregut de la Transhumància de Marina.
  • 17:00h- Instruccions pràctiques per al viatge, funcionament i equip, coses que poden passar, vivències i preguntes.
  • 18:00h- Cavallistes: buscar i moure grup de cavalls/ Caminants-avituallament (recollir dinar i preparar espai amb menjar per als cavalls que arriben).

Tancament de la jornada.

Programa 2a jornada · Diumenge

Cavallistes

• 09:30h- Buscar grup de cavalls. Preparació per a l’equitació lliure i conscient. Material, preparació peu a terra i muntats. Recorregut muntats amb Cavalls Guiabosc Baridà a revisar els cavalls de la Fundació.
  • 13:30h- Trobada per dinar. Cal portar-se el pic-nic.
  • 15.00h- Tornada a cavall al punt de partida.
  • 17.30h- Manteniment i ordre del material i del genet (escoltant el cos).

Caminants

• 09:30h- Trobada al Parc del Garraf per buscar les manades de la Fundació. Pausa esmorzar.
  • 11:00h- Dinàmica de grup amb joc d’atenció i d’espai personal. Etologia, observació i comunicació amb els cavalls. Moviment amb cavalls (pràctiques de guiatge, moure’s peu a terra amb el el cavall, on posicionar-se,  joc subtil de pressions i límits).
  • 13:00h- Avituallament i preparació de l’espai dels cavalls i de les persones per dinar.
  • 13:30h- Trobada pel dinar. Acollida dels cavalls i dels cavallistes. Cal portar-se el pic-nic.
  • 15:00h- Avituallament i recollida de l’espai.
  • 15.30h- Pràctica d’acompanyament a peu d’una de les manades (guiatge d’un punt fins a un altre del Parc).
  • 17:30h- Manteniment i ordre del material i del caminant (escoltant el cos).
  • 19:00h- Berenar final amb tots els participants, reflexions i preguntes.

Els horaris i el pla de l’activitat està condicionat al benestar i a la vida en llibertat dels cavalls.

Caminants: 125€

Cavallistes: 225€

Places limitades.

AQUESTA ÉS UNA ACTIVITAT SOLIDÀRIA AMB LA QUE ESTÀS DONANT SUPORT A LA FUNDACIÓ.

Totes les nostres activitats estan supeditades al benestar dels cavalls. Pot haver-hi canvis.

• Caminant
  • Cavallista